الخميس، 5 أغسطس، 2010

السلطنيه (تاج من دموع القمر)


\


السلام عليكم
النهارده
جاى
وشايل التاج بتاع الجزيره  فوق
راسى
علشان اختى
دموع القمر

وكان لى سابقه من الاخت العزيزه
يارب
يرجعها لينا بالسلامه
داليا اللى اختفت
صاحبه مدونه
الاحلام الضائعه والمستحيله
 فى المووضوع ده



وانا طلعت بره المقرر فى الموضوع السابق
انا ناوى
اذاكر المنهج واجاوب
بصراحه
اكتر
زى
ما انتم عارفينى

السؤال الاول



: السؤال الاول؟



رتب الاتى حسب اهميتها بالنسبه لك



الصداقه _ الحب _ العائله_ المستقبل _ المال

العائله     الحب   المال الصداقه  المستقبل


بصراحه  علشان الصداقه نادره  شويه  الايام دى

جدا  جدا 
والمال 
مع  شويه اراده بخلى المستقبل احلى بس اقول حاجه
المستقبل بيد الله
لازم نسعى الا نمد ايدينا للاحد
وان نجتهد ان نأكل من عمل ايدينا

الحب  بعد العائله بالنسبه لى
لان الانسان  بلا اهل ملهوش لازوم
وزى المثل اللى بيقول
اهلك لتهلك

السؤال التانى

عرف الحب فى جمله صغيره ( حب الحبيب و الحبيبه؟

احتواء


الثالث؟

وهل يمكن ان نعيش بدون حب (الحبيبه او الحبيب برده ) ؟

طبعا لآ بس الاختيار يكون  صح فى الوقت الصح 
فى المكان الصح   وده  نادر بردو


الرابع؟
ما الرساله التى تريد ان تبعثها لحبيبك او حبيبتك ( زوج /ة المستقبل ) إن وجد أو لسه ماوجدش ؟

خلى بالك  منى علشان انا  محتاج لقلب يعلنى بجد ازاى اعيش بجد

الخامس؟
 ياترى إيه أكتر حاجة بتكرهها فى الحياة ؟؟؟

بأكره  الحقد والظلم واللى ميقدرش الحب الحقيقى وكمان
اللى يظلم امه وابوه وينصر مراته عليهم

السادس؟
لو هتتمنى أمنية قبل ما تموت هتبقى إيه

هتمنى انى اموت شهيد فى سبيل الله

السابع؟
مين أكتر حد محتاج تشوفه وترتاح فى حضنه أو تبص فى عنيه ؟؟

ماما وصديقى  فى الله طاهر

الثامن؟
 مين أكتر حد نفسك تخسره ؟؟؟

نفسى اخسر نفسى الاماره  بالسوء

التاسع؟
 من وجهة نظرك ... إيه هى الحياة ؟؟؟
امل

العاشر؟
ياترى هتقع فى الحب تانى لو حبيبك/حبيبتك سابك أو لو كان سابك بالفعل ؟؟؟؟

طبعا بس برضوا فى الوقت الصح

الحادى عشر؟
ياترى تقول إيه للعالم كله ؟؟

انتظرووووووووونى
الثانى عشر؟
 ياترى لو هتخسر كل اللى حواليك فى سبيل حلمك ؟؟؟ هتكمل وتحاول تحققه حتى لو كان مستحيل ؟؟؟
هكمل وهما لو كانوا بيحبونى مش هيسبونى
مادام عندى اراده حقق اللى بحلم بيه
ان شاء الله
الثالث عشر؟
ياترى إيه أكتر إحساس عشته الايام اللى فاتت ؟
المسؤليه

وخلصت الاسئله ؟
والحمد لله
علشان محدش يزعل منى ومحدش يقول انى بافرض التاج ده على حد
انا بأهديه
لكل من يدخل
مدونتى ويقرأ
البوست ده
وكل الاحباب اللى مقدرش انساهم
ساسو
بنت الاسلام
ومرمر
والحب الجميل
ورامى
وداليا
طوبه  فضه وطوبه  دهب
افروديت
مى 
حاجات جواليا
عصام الدين
توتا وحسام
صفاء
دعاء العطاء
كلمات من نور
 كيارا
القمر الباكى
صمت المشاعر
حور الجنه
خنجر الحرف
الحب الجميل
جاره القمر
نفسى تفرح بيا يارب
زهره  جنى الاسلام

خابت بيا ظنونى

ندى الياسمين

هبه عماره

واسف لو نسيت حد
يارب يبارك فيكم
وكل عام انتم بخير



لو فى اى ملحوظه او نصيحه  لاتبخل بها على فانا اهل
للنصح